czy gral ktos z was kiedys w pilakrzyki na kartce papieru? (takie jakie sa na kurnik.pl) chodzi mi o to czy macie moze jakies sugestie dotyczace tego jak moglby wygladac algorytm obliczajacy najlepszy ruch (po to aby stworzyc gre w ktorej bedzie mozna zagrac z komputerem).
jednym z pomyslow jest wyliczenie wszystkich w danym momencie mozliwych drog, obliczyc jakas funkcja oceny ich wartosc (np. im blizej bramki tym wyzsza wartosc, strzelenie gola ma wtedy najwieksza wartosc), a dla kazdej obliczonej drogi obliczyc jakie mozliwosci ma przeciwnik i rowniez ocenic jego drogi (strata bramki to w tym przypadku najnizsza wartosc) a potem zsumawac wynik i wybrac ostatecznie wlasciwa droge (mam nadzieje ze nie namieszalem za bardzo :P). ale to niekoniecznie bedzie dobry algorytm i lepsi gracze zapewne sobie z nim poradza.
bardzo malo jest informacji dotyczacych tego tematu w internecie. nie oczekuje ze ktos poda mi gotowy algorytm, ale moze chociaz macie jakies sugestie/pomysly i fajnie by bylo jakbyscie sie nimi podzielili :D