[Qt] dziwny problem z połączeniem plików ui z własną klasą

0

Ostatnio doszedłem do wniosku, że interfejs użytkownika będę projektował w qt designerze, więc stworzyłem sobie formatke, na które umieściłam kilka elementów QLabel, QLineEdit, QPushButton, następnie zrobiłem własny plik nagłówkowy:

#ifndef FORMMAINWINDOW_H
#define FORMMAINWINDOW_H

#include <QMainWindow>
#include "ui_mainwindow.h"

class formMainWindow : public  QMainWindow, public Ui::MainWindow {
    Q_OBJECT

public:
    formMainWindow(QWidget *parent = 0);
};

#endif // FORMMAINWINDOW_H

a później plik cpp

#include <QtGui>
#include "formMainWindow.h"

formMainWindow::formMainWindow(QWidget *parent) : QMainWindow(parent) {
    setupUi(this);
}

i teraz pojawił się następujący problem. Jeśli chce w konstruktorze formMainWindow zakodować, żeby określony QPushButton był nieaktywny:

myPushButton->setEnabled(false);

to program się kompiluje ale po uruchomieniu element dalej jest aktywny.

0

zrob cleen'a. A poza tym to dwa razy dziedziczysz po QMainWindow ( jesli ui na tym bazuje ). Lepiej zrobic prywatna zmienna dla ui i tyle ( tak jak qt to robi ), chc ten sposob tez dziala.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1