Pobieranie położenia kursora- źle wskazuje

0

Witam, poniżej przedstawiam fragment kodu, który mi nie działa. Na sztywno ustawiłem pozycję kursora na (0,0) a i tak zmienne x i y przyjmują różne wartości większe od 100, np x=539, y=189.

   
//...             
				gotoxy(0, 0);
				POINT cursorPos;
				GetCursorPos(&cursorPos);

				int x = cursorPos.x;
				int y = cursorPos.y;
				cout << x << "  " << y << endl;
//...



void gotoxy(const int x, const int y)
{

	HANDLE hstdout = GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE);
	COORD coord = { x, y };
	SetConsoleCursorPosition(hstdout, coord);
}

Próbowałem także z GetPhysicalCursorPos ale też nie działa. Chyba, że jest jakiś inny sposób aby pobrać pozycję kursora z konsoli?

2

Nie lubisz czytać dokumentacji, prawda?

https://msdn.microsoft.com/pl-pl/library/windows/desktop/ms648390(v=vs.85).aspx

Retrieves the position of the mouse cursor, in screen coordinates.

Spróbuj wykorzystać za to GetConsoleScreenBufferInfo.

0

Jejku, przepraszam, szybko przeleciałem tą dokumentację, żeby tylko wiedzieć jak z funkcji skorzystać.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1