Tablica 4x4, której wartości są losowane tak, żeby wszędzie była wpisana wartość równa średniej arytmetycznej numeru wiersza i kolumny. Ma ktoś pomysł jak by to zrobić ?
0
1
Jeśli wartości mają być losowane to nie możesz mówić jakie mają wyjść. Zdecyduj się czego oczekujesz.
0
dla mnie to też bez sensu i tego nie mam pojęcia jakby to zrobić dlatego tu piszę bo może ktoś kiedyś robić zadanie tego typu
0
Zacytuj zadanie w całości. W obecnej formie nie ma ono sensu.
0
Dana jest tablica 4x4 o wartościach typu rzeczywistego. Napisz program automatycznie generujący wartości tablicy tak, żeby wszędzie była napisana wartość równa średniej arytmetycznej numeru wiersza i kolumny.
1
I gdzie masz tutaj coś o losowaniu? Pokaż kod jaki już napisałeś.
0
#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <ctime>
using namespace std;
int main()
{
const int n=4, m=n;
double a[n][m];
srand(time(NULL));
for(int i=0;i<4;++i)
{
for (int j=0;j<4;++j)
{
a[i][j]=rand()%10+5;
a[i][j]=i>j?i:j;
a[i][j]=(i+j)/2;
cout<<"a["<<i<<"]["<<j<<"]=";
cout<<a[i][j]<<"\t";
}
}
return 0;
}
3
- Po co Ci w ogóle
rand()
? Jeszcze raz zadam pytanie, gdzie masz tutaj coś o losowaniu? - 3 razy wpisujesz wartość do tej samej komórki w tablicy, zgadnij ile razy wystarczy to zrobić.
- Już prawie to masz, pomyśl jaki jest wynik dzielenia całkowitoliczbowego i już będziesz miał rozwiązanie.