Ułamki zwykłe i operatory przeciążone

0

Witam,
dostałem do napisania program, w którym muszę zrobić klase ułamek, i w niej operatory przeciążone, dalsza część zadanie to

W funkcji main poproś użytkownika o podanie wartości dla dwóch ułamków i utwórz
dwa obiekty klasy Ulamek. Następnie wywołaj operację dodawania, odejmowania,
mnożenia i dzielenia. Wynik każdej operacji zapisz do obiektów. Po wykonaniu
każdej operacji wywołaj metodę wypisującą ułamek.>
Póki co zrobiłem tyle, ale nie wiem jak to poprawnie wywołać:

class Ulamek {
private:
	int licznik, mianownik;
public:
	Ulamek() { licznik = 0; mianownik = 0; }
	Ulamek(int licznik, int mianownik) {
		this->licznik = licznik;
		this->mianownik = mianownik;
	}
	Ulamek operator+(Ulamek &v) {
		Ulamek c;
		int wsp = v.mianownik * mianownik;
		int u1 = v.licznik * mianownik;
		int u2 = licznik * v.mianownik;
		c.mianownik = u1 + u2;
		c.licznik = wsp;
		return c;
	}
	Ulamek operator-(const Ulamek &v) {
		Ulamek d;
		int wsp = v.mianownik * mianownik;
		int u1 = v.licznik * mianownik;
		int u2 = licznik * v.mianownik;
		d.licznik = u1 - u2;
		d.mianownik = wsp;
		return d;
	}
	Ulamek mnozenie(Ulamek &v) {
		Ulamek e;
		e.licznik = v.licznik * licznik;
		e.mianownik = v.mianownik * mianownik;
		return e;
	}
	Ulamek dzielenie(Ulamek &v) {
		Ulamek f;
		f.licznik = v.mianownik * licznik;
		f.mianownik = v.licznik * mianownik;
		return f;
	}
};
int main()
{
	int licznik, mianownik;
	cout << "Podaj liczbe ulamkowa: " << endl;
	cout << "Licznik: ";
	cin >> licznik;
	cout << "Mianownik: ";
	cin >> mianownik;
	Ulamek u1(licznik, mianownik);
	cout << "Podaj liczbe ulamkowa: " << endl;
	cout << "Licznik: ";
	cin >> licznik;
	cout << "Mianownik: ";
	cin >> mianownik;
	Ulamek u2(licznik, mianownik);
}
2

Masz po prostu zrobić np. auto u3 = u1 + u2; i wypisać uzyskany ułamek u3.

Btw: https://dsp.krzaq.cc/post/304/jak-przeladowywac-operatory-w-mojej-klasie/

0

No właśnie tak średnio mi to chce wyświetlać
title

3

nie przeciążyłeś operatora <<, a więc nie możesz tego użyć z obiektem swojej klasy.

friend std::ostream & operator << (std::ostream &output, const TwojaKlasa & Tk);
0

Już się udało, podziękować :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1