Jak zacząć przygodę z programowaniem?

0

Hej szczerze to z programowaniem jestem zielony i nie wiem od czego zacząć i mam nadzieje że ktoś z was mi pomoże.
Chodzi mi o to, że mam pomysł na grę karcianą bo znudziło mi się granie w gry stworzone prze kogoś. Mam zamiar (oczywiście po ogarnięciu podstaw) na stworzenie gry podobną do HeartStone
i mam nawet zalążek kart, ale nie wiem z jakiego programu skorzystać do gier tego typu (w sensie grafika). Liczę na was :D

0

Znajdź sobie jakiś silnik gry.

Rozwal tam świat i zbuduj własny.

Z dostępnego api, interfejsu programowalnego aplikacji.
Masz funkcję jak stwórz obiekt, tam dajesz zwykle jaki obiekt numer id, potem jakieś położenie na świecie x,y,z.

Model sobie importujesz z png lub shadery jakieś cokolwiek.
Potem ładujesz to jako importImage, ścieżka.
Potem możesz jakoś zaaplikować to na obiekt, tekstury obsługiwane w grze lub shadery.
Np. applyShaderModel(obiekt, shaderObiekt.)
gdzie wcześniej sobie wczytasz taki shader, np. shaderObiekt= CreateShader(sciezka do shadera)

Teraz musisz tak pokombinować żeby z połączenia różnych dostępnych funkcji w tym silniku zrobić to czego potrzebujesz.

Od zera nie polecam pisać.

Z silników masz pełno, możesz sobie jakąś grę wybrać jaką lubisz i w niej to zrobić, jak ma jakieś api pluginów.
Ewentualnie silniki uniwersalne unity3d, unreal.
Lub takie niskopoziomowe bardziej sfml, opengl.

Najłatwiej w jakichś grach, ale jak ma być to niezależna gra to polecam koło unity się trzymać.

0
WinterPhoenix napisał(a):

Hej szczerze to z programowaniem jestem zielony i nie wiem od czego zacząć i mam nadzieje że ktoś z was mi pomoże.
Chodzi mi o to, że mam pomysł na grę karcianą bo znudziło mi się granie w gry stworzone prze kogoś. Mam zamiar (oczywiście po ogarnięciu podstaw) na stworzenie gry podobną do HeartStone
i mam nawet zalążek kart, ale nie wiem z jakiego programu skorzystać do gier tego typu (w sensie grafika). Liczę na was :D

Zanim zrealizujesz swój projekt, przygotuj się na przynajmniej rok, dwa lata nauki i praktyki. Chyba, że chcesz zrobić coś, co będzie jako tako działało i wyląduje w Twojej szufladzie. Wtedy po pół roku nauki możesz zacząć myśleć o robieniu czegoś takiego.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1