Rage vent na Android Studio

0

Od kilku miesięcy muszę pracować w tym IDE i mam już dość, muszę gdzieś zrobić "rage vent".

Programuję od ok 20 lat i NIGDY nie widziałem bardziej tragicznego IDE niż Android Studio (a w sumie IntelliJ, bo np. PHPStorm jest tak samo tragiczny), samo jego włączenie powoduje, że zacina się kursor, coś co zniknęło z życia razem z Win98/ME teraz wróciło ze zdwojoną siłą. Chcesz zbudować apk i sprawdzić zmiany? Spoko, ale najpierw ponudź się przez trzy i pół minuty nie mogąc korzystać z komputera, bo wszystkie rdzenie na 100% zatkane, netu nie da się przeglądać, muzyka tnie i kursor szarpie. A może muszę mieć procek 22 rdzeniowy, 256GB ramu i dysk SSD żeby otwarcie menu File nie zacinało się? Obecnie posiadam i5-3570K @ 3.4GHz i 16GB ramu i widać to za mało. Co ciekawe na Mac Mini, który ma słabszy procek i wolniejszy dysk build apk trwa tyle samo...

Przyjemność z pracy jest wręcz ujemna, dla odmiany przy takim XCode pracuje się o niebo lepiej. W sumie to już wiem czemu większość aplikacji powstaje najpierw na iOS :U.

Czy Google/IntelliJ nie mają za grosz samokrytyki tworząc taki bubel? Może jest jakaś alternatywa dla tego softu, bo aż odechciewa się tworzyć cokolwiek na Androida, bo trzeba przez niezłe katusze przechodzić.

PS. Próbowałem wszelkich trików jakie znalazłem, na przyśpieszenie gradle, na powiększenie pamięci dla IDE (w końcu to Java) i coś tam to pomagało, build skrócił się o ~30s, ale samo IDE dalej działa jak gunwo totalne.

Programiści Android - łączmy się w bólu i cierpieniu :D.

1

Mam dokładnie odwrotne wrażenie. Samo Android studio startuje 5-10 sekund, potem działa błyskawicznie. I to nie jest jakiś superkomputer, bo tylko i5 z 8GB ramu.

Podejrzewam, że gonwo to jest nie Android Studio. Po prostu próbujesz go odpalić na tosterze, albo masz winshita zaśmieconego jakimiś gonwami.

Moje rady: zainwestować w normalny system operacyjny lub odśmiecić (albo przeinstalować) WinShita. Wtedy już będzie nieźle. Dodatkowo, kupić dysk ssd i będzie już bajecznie.

0

Te IDE działa tragicznie zarówna na Windowsie jak i na MacOS'X. AS startuje owszem w miarę szybko, ale podczas tego startu kursor myszy tnie (co jest karygodne IMHO),

Mhmm no na ssd z linuksem zapierdziela błyskawicznie. Z rok temu miałem na Win7 na normalnym dysku i działało porównywalnie do VisualStudio z Resharperem. Takich objawów jak twoje nie widziałem.... znam też osoby pracujące na php storm i każy sobie chwali. Nie wiem o co kaman, podejrzewam dysk jako wąskie gardło

0

A masz dysk SSD? Jeśli nie to proszę Cie nie nazywaj się programistą Android.

0

Tak, mam SSD, jestę programistę Android teraz? Jak dla 10cio letniej bratanicy dam dysk SSD to też będzie programistką Android?

AS i projekt nie są na SSD.

Uhm, to ile giga danych Android Studio przewala podczas kliknięcia w menu File, że SSD aż jest potrzebny żeby te menu pokazało się od razu, a nie po chwilowej przycince? Podczas buildu też I/O nie jest wąskim gardłem - CPU wisi na 100% na wszystkich rdzeniach, a użycie dysku na poziomie 1MB/s ~15% (przy pierwszym buildzie), przy drugim jest jeszcze mniej, bo pliki siedzą w cache systemowym.

0

Nie wiem co tam się dzieje w tle u ciebie na kompie, ale powinieneś pamiętać, że rzecz nie idzie tu o ilość danych, a o czas dostępu, to dzięki temu dyski ssd dają takiego kopa.

0

Ewidentnie coś się dzieje skoro narzekasz. Ja pracuję już spory czas w AS i nie zauważam zwiech.

0

MacBook Pro core i5, 8gb ramu, ssd, rocznik 2011 - android studio śmiga bez żadnych przywieszek.

0

Też nie rozumiem tego wątku. Używam AS na 2-letnim lapku i nie mam takich objawów.

0

W takim razie dlaczego fraza android studio poor performance ma prawie pół miliona wyników w Google?

4

Fraza "earth is flat" ma 118 milionów wyników. Czemu? Bo to prawda?

0

Daliście mi trochę do myślenia, może ten AS nie jest taki tragiczny i problem leży gdzieś indziej? Poświęciłem na to trochę czasu i mam następujące wnioski:

Czas budowania apk udało mi się zbić do ~20s stosując pewne optymalizacje, zarówno w ustawieniach AS/gradle jak i samym projekcie. Myślę, że to jest już przyzwoity czas. Trochę to śmieszne i przerażające, żeby wypluć 7MB plik apk z obsługa multidex trzeba przypisać dla gradle min. 4GB heap.

Przeniosłem też Android Studio, Android SDK i projekt na SSD - wpływ na czas buildu: zerowy, albo na tyle niski, że jest tylko błędem statystycznym. Obalam tym teorię, że SSD jest lekiem na wszelkie zło i to tylko próba... nie wiem? wywyższania się, że ktoś ma SSD, a ktoś nie?

Na szarpanie kursora myszki podczas buildu pomogło... wywalenie gita z systemu. Nie wiem, nie pytajcie mnie czemu. Teraz AS mi jęczy o nieprawidłowej ścieżce do git'a, ale za to kursor działa płynnie cały czas.

0

Mi kursor szarpał tylko na służbowym lapku z Windowsem 7. Na komputerze z Ubuntu IntelliJ nie sprawia takich problemów. Myślę, że Windows ma słaby scheduler i kiepsko zarządza przełączaniem procesów, gdy obciążenie CPU jest (prawie) maksymalne.

Spróbuj pozmieniać affinity tak, by został wolny rdzeń dla pozostałych programów.
http://www.techrepublic.com/blog/windows-and-office/change-the-processor-affinity-setting-in-windows-7-to-gain-a-performance-edge/

0

Android Studio, że tragiczny? Chyba żyjemy w innej rzeczywistości. Faktycznie wydajność AS jest niska gdy próbujemy go odpalić na słabej maszynie. Przez chwilę w firmie musiałem pracować na budżetowym Thinkpadzie z 4 GB Ramu i dyskiem HDD i cóż - to nie miało prawa działać. Sytuacja zmieniła się gdy przyszedł nowy Macbook Pro, AS zaczęło działać bardzo szybko i płynnie, ba nawet przy 4 projektach wszystko działało super.

Pro tip - spróbuj popracować na Linuxie. Ja na swoim domowym sprzęcie miałem AS na W10, ale jakoś fajnie nie chodziło (dysk SSD, 12 GB ram). Jak przerzuciłem się na Linuxa komfort pracy wzrósł :).

0

Wg mnie jeśli programowanie pod Androida to tylko pod Linuksem. Wszystko działa sprawniej, zwłaszcza emulatory działają znacznie szybciej.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1