Jaki macbook do xcode wybrać?

0

Potrzebuje drugiego komputera tylko do mobile dev na ios (dwa symulatory na raz + xcode). Fajnie też jakby miał dobry ekran dla oka.
Jaki model polecacie? Zależy mi na jak najniższej cenie. Wybiorę pewnie jakiś używany. Będzie to dodatkowy komputer, do tej pory miałem jeden mega laptop z windowsem i wirtualką maka. Ale mak się zaczął rozrastać, a byłem w stanie na ten moment zapewnić mu do 50gb ssd (więcej nie mogę, a wymiana dysków nie wchodzi w grę).
Czy np air z 2015 roku wystarczy? Czy może jakiś pro. W jakiej sensownej kwocie dostanę coś do xcode?

0

Co najmniej Pro bez touchbara z 2017[ta najtańsza wersja ze nieco ponad 5k], starszy Air ma za słaby procesor na większe programowanie.

0

Generalnie, nie ma to większego znaczenia, istotne jest aby był w miarę nowy (na starszych nie będziesz mógł zainstalować nowszych systemów, a więc automatycznie nowej wersji XCode). Polecam również zakup (jeśli nie posiadasz) jakiegoś monitora 22-24 cale przynajmniej. Praca z Xcode stanie się wygodniejsza (szczególnie w przypadku storyboard)

0

Mac Mini pod monitorem LG też starczy?

0

Zależy jaki, mi symulatory na maku mini z 2k16 mulilo

0

Mac raczej odpada. Najlepiej MacBook, bo zawsze można przenosić i podpinać pod monitory (posiadam dobry monitor 22 cale, używam go czasem na wirtualnej maszynie właśnie).
Myślałem o MBP Pro mid 2015 używany, ale tą mocniejszą wersję (nie wiem tylko jak z baterią, ale chyba da się wymienić bez problemu) lub MBP z 2017 (i5/8gb/128). Cudów jakichś nie będę na nim robił. Tylko iOS dev, może czasem coś w .net core.

0
  1. Kwota przeznaczona na zakup:
  2. Rozmiar matrycy (+ewentualnie wymagana rozdzielczość):
  3. Główne zastosowanie (np. gry, inne multimedia, praca biurowa, konkretny program itp.)
  4. Wymagania specjalne (np. matowa matryca.):
  5. Osobiste preferencje:
  6. System operacyjny (laptop z systemem bądź bez niego)
0
Gajwer napisał(a):
  1. Kwota przeznaczona na zakup:
  2. Rozmiar matrycy (+ewentualnie wymagana rozdzielczość):
  3. Główne zastosowanie (np. gry, inne multimedia, praca biurowa, konkretny program itp.)
  4. Wymagania specjalne (np. matowa matryca.):
  5. Osobiste preferencje:
  6. System operacyjny (laptop z systemem bądź bez niego)
  1. Kwota przeznaczona na zakup: 3 - 5k (im mniej tym lepiej, może być używany, ale w dobrym stanie)
  2. Rozmiar matrycy: 13 wystarczy (chociaż 15 lepsze)
  3. Główne zastosowanie: ios dev (xcode, symulatory), mniej w .net core, czasem jakieś seriale
  4. Wymagania specjalne: min. i5, 8gb ram, najlepiej 256 ssd (ostatecznie 128), dobrze jeśli będzie retina
  5. Osobiste preferencje: MBP mid 2015 / MBP 2017
  6. System operacyjny: macOS (wsparcie Mojave+)
0

Musi być SSD to nie będzie mulić.
8 GB RAM to minimum (komfortowe).
Pisze to z MacBook Air (13-inch, Early 2015) i bez problemów uruchamiałem na nim bardzo duże projekty, a robiłem bardziej skomplikowane rzeczy jak profilowanie dużej aplikacji SIP, VoIP screen sharing.
Raczej szybko go nie wymienię, mimo że z kasą na nówkę PRO nie mam problemu.
Korzystałem też, z dość starego Mac Mini z SSD i też wszystko hulało.
Używałem wypaśnego Mac-a stacjonarnego i nie było dużego zysku.

0
MarekR22 napisał(a):

Musi być SSD to nie będzie mulić.
8 GB RAM to minimum (komfortowe).
Pisze to z MacBook Air (13-inch, Early 2015) i bez problemów uruchamiałem na nim bardzo duże projekty, a robiłem bardziej skomplikowane rzeczy jak profilowanie dużej aplikacji SIP, VoIP screen sharing.
Raczej szybko go nie wymienię, mimo że z kasą na nówkę PRO nie mam problemu.
Korzystałem też, z dość starego Mac Mini z SSD i też wszystko hulało.
Używałem wypaśnego Mac-a stacjonarnego i nie było dużego zysku.

Właśnie dlatego pytam :) Nie chcę przepłacać za jakiegoś wypasionego maka, jeśli to do czego potrzebuję go bez problemu pójdzie na starszych/tańszych modelach.
Myślałem o Air, ale jakość matrycy mnie odstrasza i trochę "na papierze" słaby procek. Nie mam nawet porównania jak by się sprawdził w xcode przede wszystkim, bo net core czy oglądanie czegoś w necie raczej sobie większość powinna poradzić.

0

Jak Ci matryca przeszkadza, rozważ nowego Aira. Można już dorwać w cenie 5200-5400. Miałem miesiąc styczności i to jest bardzo dobry sprzęt. Zero problemów czy to z Visualem czy Xcode.

0
Greg1 napisał(a):
Gajwer napisał(a):
  1. Kwota przeznaczona na zakup:
  2. Rozmiar matrycy (+ewentualnie wymagana rozdzielczość):
  3. Główne zastosowanie (np. gry, inne multimedia, praca biurowa, konkretny program itp.)
  4. Wymagania specjalne (np. matowa matryca.):
  5. Osobiste preferencje:
  6. System operacyjny (laptop z systemem bądź bez niego)
  1. Kwota przeznaczona na zakup: 3 - 5k (im mniej tym lepiej, może być używany, ale w dobrym stanie)
  2. Rozmiar matrycy: 13 wystarczy (chociaż 15 lepsze)
  3. Główne zastosowanie: ios dev (xcode, symulatory), mniej w .net core, czasem jakieś seriale
  4. Wymagania specjalne: min. i5, 8gb ram, najlepiej 256 ssd (ostatecznie 128), dobrze jeśli będzie retina
  5. Osobiste preferencje: MBP mid 2015 / MBP 2017
  6. System operacyjny: macOS (wsparcie Mojave+)

Praktycznie z nowych to za bardzo wyboru nie ma
Apple MacBook Air i5/8GB/128GB/UHD 617/Mac OS Silver

0

Lepiej niewiele dołożyć i kupić Pro. Lepszy ekran i większa wydajność.

1

Jeżeli mowa o Pro z 2017 roku, bez touchbara to nie koniecznie. Ekran po prostu ma mniej nitów, przy pracy biurowej niezauważalne. Natomiast procesor mimo słabszych cyferek działa tak samo/lepiej - różnica w wydajności jest nieodczuwalna, w pracy na baterii już tak, na korzyść Air.

Zaletą nowego Aira jest też dużo lepsza klawiatura.

0

W MBA z 2018 jest też touch id. Rozważałem MBP z 2015 też ze względu na ilość portów. W MBA 2018 i MBP 2017 bez touch bar jest bardzo skromnie. Dlaczego ten Apple tak robi wrr :/

0

W 2019 Macbooki maja przejść na ekrany OLED, zmiana z LCD, ciekawe czy pozostanie błyszcząca matryca.

1

Ja korzystam z MB Air 2018, w podstawowej konfiguracji i spokojnie daje rade z kompilowaniem apek pod iOS, czy nawet standardową pracą w QtCreatorze. Praca jest bardzo komfortowa, wszystko płynnie śmiga, a czasy kompilacji są całkiem dobre, o ile nie kompilujesz jakiejś wielkiej krowy. Jedyne co musisz zrobić, to pobrać Mac Fan Control i od razu ustawić sobie wentylatory na ~4k, bo strasznie szybko się Air grzeje i zbija taktowanie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1