Laptop Asus, problem z poprawnym działaniem i zużyciem dysku

0

Hej mam następujący problem posiadam laptopa od asusa z systemem Windows 8(teraz już chyba 8.1,mimo że instaluje system z pendrive Od razu wgrywa się 8.1). Komputer przez długi czas działał bardzo sprawnie, bo około 2 tygodniach nie używania nastąpił problem z wykonaniem jakich kolwiek czynności, odpaleniu przeglądarki, menadżera zadań czy nawet odświeżenie (na pulpicie) powodowalo stałe zawieszenie laptopa. Nie miałem na dysku nic wybitnie ważnego więc spróbowałem przywrócić system do ustawień fabrycznych, to nic nie dało komputer mimo że czysty i bez żadnych programów (system postawiony na nowo) dalej zawieszal się przy każdej akcji, spróbowałem jeszcze raz, nastąpiła lekka poprawa - menadżer zadań można odpalić, przeglądarka względnie działa ale już odpaleniu np. Word Office to stałe zawieszenie systemu. W menadzerze zadań zauważyłem że aplikacja "host systemu" zużywa 97% dysku i po około 27% CPU i pamięci. Doczytałem się że chwilowe wyłączenie - Windows uptader może pomóc, tak też zrobiłem, zużycie CPU, GPU i pamięci spadło jednak wykonanie jakiej kolwiek operacji to znów zużycie większości zasobów laptopa np. Przy stworzeniu nowego folderu na pulpicie to ok. 80% użycia procesora, otworzenie Worda czy innego programu kończy się albo całkowitym zawieszeniem albo obniżoną płynnością do tego stopnia że nie da się pracować, co ciekawe mysz zawsze działa płynnie mimo że reszta komputera całkowicie wisi.

0

Wrzuć na pena wersje portable CrystalDiscInfo odpal i sprawdź co tam się dzieje z dyskiem, bo to są objawy które w 90% wskazują, że dysk zaraz skończy życie.

2

To mogą być jednak aktualizacje. Zastanów się nad przejściem na W10. Jak nie wykonaj wszystkie aktualizacje i dopiero dalej używaj sprzęt.

0
jurek1980 napisał(a):

To mogą być jednak aktualizacje. Zastanów się nad przejściem na W10. Jak nie wykonaj wszystkie aktualizacje i dopiero dalej używaj sprzęt.

Super porada. Zespołom pracującym na Java 5 też polecisz upgrade do Java 11?

Wracając do sedna. Koleżanka ostatnio miała te same problemy tylko na W10. Siedziałem 3 godziny, obserwująć procesy drenujące laptop, i sukcesywnie je ubijałem / wyłączałem. Zapytanie w stylu High CPU Usage by Service Host: Local System in Task Manager zazwyczaj pomagają pozałatwiać sprawy.

2

@axde Czytaj ze zrozumieniem. Autor ma problem z użyciem dysku. W tym wypadku widzę 2 potencjalne problemy poza HW sugerowanym już wcześniej. System pobiera mnóstwo aktualizacji i obciąża dysk. Drugi znany problem Z takim zachowaniem to bug w programie Macafee. Autor może niech kontrolnie sobie go odinstaluje bo jest on preinstalowany przez producenta.
Porada zaktualizowania wersji systemu do najnowszego za darmo jest według Ciebie nietrafiona? Chyba lepiej jest mieć system z poprawkami i pełnym wsparciem.

0
jurek1980 napisał(a):

@axde Czytaj ze zrozumieniem. Autor ma problem z użyciem dysku. W tym wypadku widzę 2 potencjalne problemy poza HW sugerowanym już wcześniej. System pobiera mnóstwo aktualizacji i obciąża dysk. Drugi znany problem Z takim zachowaniem to bug w programie Macafee. Autor może niech kontrolnie sobie go odinstaluje bo jest on preinstalowany przez producenta. .

Sam naucz się czytać ze zrozumieniem. Wyraźnie napisałem, że jakiś proces w tle drenuje podzespoły. Normalna przypadłość Windowsów. W10 również ma takie problemy. Trzeba wytrwale wejść w menadżer, i sprawdzić jaki proces, a następnie wyłączyć go w Usługach (services.msc). Co jest tutaj dla Ciebie niezrozumiałe?

Porada zaktualizowania wersji systemu do najnowszego za darmo jest według Ciebie nietrafiona? Chyba lepiej jest mieć system z poprawkami i pełnym wsparciem

Jaką dasz gwarancję, że na najnowszym systemie nie będzie problemu? Jestem pewien, że żadną. Nie każdy chce mieć najnowszego Windowsa. Są ludzie, którzy specjalnie trzymają 8 lub 7 z jakichś względów (głównie oprogramowania). Kretyńska porada z Twojej strony, i tyle.

0
axde napisał(a):

Sam naucz się czytać ze zrozumieniem. Wyraźnie napisałem, że jakiś proces w tle drenuje podzespoły. Normalna przypadłość Windowsów. W10 również ma takie problemy. Trzeba wytrwale wejść w menadżer, i sprawdzić jaki proces, a następnie wyłączyć go w Usługach (services.msc). Co jest tutaj dla Ciebie niezrozumiałe?

Heh no i znowu dochodzimy do tego co ja napisałem - procesy windowsowe zabierają dużo procka i dysku gdy są problemy z dyskiem, nie dalej jak 2 tygodnie temu walczyłem u brata z podobnym problemem na win10, przez 15 minut od startu mieliły różne procesy od windowsowych, przez antyvirusowy po nawet origina. Naprawa tego była bardzo prosta - naprawiłem spójność danych na dysku :) Na szczęście dysk jeszcze nie oberwał, ale problemem były rozwalone dane dysku.

Wyłączanie procesów to ostatni krok kiedy wszystko inne zawiedzie ale w 90% procesy tak się zachowują przez problemy sprzętowe. więc twój sposób, to tak jakby zamiast wyregulować sprzęgło w klimatyzacji przez które silnik ma ciężko, to wywalić klimatyzacje. Innymi słowy głupi sposób.

0
mr_jaro napisał(a):

Wyłączanie procesów to ostatni krok kiedy wszystko inne zawiedzie ale w 90% procesy tak się zachowują przez problemy sprzętowe. więc twój sposób, to tak jakby zamiast wyregulować sprzęgło w klimatyzacji przez które silnik ma ciężko, to wywalić klimatyzacje. Innymi słowy głupi sposób.

Procesy w W10 często się zachowują tak przez mielące w tle aktualizacje, raportowania, zbieranie danych, telemetrię itp. A im nowszy Windows tym większe bagno. O ile na początku takie rzeczy nie miały miejsca na taka skalę tak dziś po wielu "poprawkach" to wszystko dzieje się wtedy kiedy najbardziej potrzebujesz sprzętu.
Walczyłem z jakimś budżetowym Dellem nie tak dawno. Dysk użycie 100%, procesor (niskonapięciowy) 100%. Usługa Windows Update, i jakaś jeszcze pożerała zasoby jak leciało, i rozwiązania, które udało się wygooglać mówiły jasno, że wyłączenie pewnych usług rozwiązuje sprawę. Szkoda mi czasu na naprawianie czegoś co zostało spartolone przez dostawcę oprogramowania za które zapłaciłem. W domu mam 4 maszyny z Win 10 Pro. Oczekiwałbym stabilnego działania tak jak Linuxy, a niestety dostaję zupełną odwrotność.

0

@axde: zachowują się tak są problemy z dyskiem lub gryzie się z jakąś aplikacją, inne przypadki to mniej niż 1%.

0

Dysk - test powierzchni - pierwsz czerwona kropka (jeśli HD Tune - byle nie QuickTest - cierpliwie Full) i dysk do wymiany.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1