Router światłowodowy DASAN H665 GPON, serwer DNS nie odpowiada, windows 10

0

Hey! Ostatnio zmieniałem sobie internet, wczoraj gościu przyszedł w celu zainstalowania routera światłowodowego. Podłączył do DASANa H665 kabel światłowodowy, zasilanie i standardowy Ethernet. Kabel Ethernet oczywiście od routera do mojego PC (później chciałem dokupić AP do wifi jeszcze, ale na razie jest to nieistotne). Jednym słowem internet NIE DZIAŁA. Windows 10 pokazuje w panelu połączenia Ethernetowego, że pakiety są wymieniane: https://i.imgur.com/ze3MLJo.png

Gdy klikam "Diagnozuj" pokazywane jest, że wszystko jest skonfigurowane poprawnie, ale serwer DNS nie odpowiada....

Próbowałem wpisywać adresy DNS od Google (8.8.8.8 i 8.8.4.4) ale to nic nie daje. Nie wiem już co robić, może ktoś będzie w stanie pomóc? :<

Pozdrawiam

1

Skoro to zmiana dostawcy to może na twoim komputerze zamiast uzyskaj adres ip automatycznie masz ustawione jakieś ip od poprzedniego dostawcy w ustawieniach połączenia ethernet w sekcji Protokół internetowy w wersji 4 (TCP/IPv4) http://www.sloneczko.net/pomoc/_media/pl/contt4.png. Swoją drogą ... pracowałem przez chwilę u lokalnego dostawcy internetu i tv. Było kilka przypadków że router nie mógł się "zestawić". Może router jest po prostu zepsuty, wtedy dostawca powinien go wymienić. Czasem zakłada się używany sprzęt klientowi, chociaż wygląda jak nowy. Druga sprawa to czy masz dostęp do ustawień routera przez przeglądarkę po wpisaniu adresu 192.168.55.1:8080 i standardowego loginu user hasła też user - http://www.introlan.pl/mescms/attachments/attaches/000/000/030/original/H660GW.pdf . Niektórzy blokują dostęp do tego panelu klientowi żeby nie grzebał bo potem muszą przyjeżdżać i konfigurować od nowa, a to strata czasu. Może w ustawieniach coś jest nie tak albo restart routera pomoże z poziomu tego panelu. Ogólnie to dostawca dodaje urządzenie u siebie, adres MAC itd żeby to urządzenie miało dostęp do sieci (w końcu to on jest dostawcą sygnału do Twojego domu) i powinieneś to zgłosić do niego skoro nie działa. Oni tam lepiej widzą co jest nie tak, czy jest jakieś połączenie, siła sygnału itp. więc powinni lepiej zdiagnozować problem.

0

Mam uzyskaj adres ip automatycznie.

Dostęp do panelu mam na http://192.168.55.1/ na loginie user i haśle 1234.

Dostawca tylko przyszedł do mnie, fizycznie podłączył kable i nawet PC nie włączał - nic. Jeśli dziś nic nie zrobię, to jutro zadzwonię do niego.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1