Czy dałbym radę przepisać grę na inną platformę, znając obydwa języki asemblera?

0

Witam, od pewnego czasu chodzi mi po głowie pewna rzecz. Od niedawna programuję w Javie, c++, a także pracuję nad własną grą na PSP. Zastanawia mnie, czy gdybym nauczył się języków asemblera komputera PC oraz konsoli to czy mógłbym przepisać grę PC na konsolę. Przede wszystkim chodzi tu o wykonalność bo zdaję sobie sprawę, że zwykła gra zawiera nawet kilkaset tysięcy linijek kodu, potrzebna jest optymalizacja kodu, trzeba znać odpowiednie biblioteki itd. To jest jednak do ogarnięcia, tylko wymaga czasu. Pytaniem jest to, czy jako stosunkowo początkujący, jest to wykonalne abym przepisał mniejszą lub większą grę znając języki asemblera obydwu interesujących mnie platform? Jeśli tak, to co dodatkowo jest potrzebne oprócz asemblera, aby podjąć się przepisywania?

3

wszystko się da - tylko po co? na pewno w każdej grze będziesz musiał pisać shadery i w jakiś sposób wywoływać funkcje opengl czy tam z czego korzystasz.

Więcej się nauczysz bawiąc się unreal enginem czy unity niż przepisywaniem kodu na assemblera (z resztą możesz po prostu zdekompilować grę bezpośrednio do assemblera...)

0

Tak w zasadzie chodziło mi o zdekompilowanie gry, przepisanie zdobytego kodu na kompatybilny z konsolą, i skompilowanie jej specjalnym konsolowym kompilatorem (konsola - mam na myśli sprzęt do gier). Sory za niedopowiedzenie jeśli źle zrozumiałeś.

Ogółem chcę się nauczyć tym sposobem nie o tyle samej grafiki 3D, co programowania niskopoziomowego. A poza tym widzę sporo przyjemności w zobaczeniu, jak program działa na konsoli. O wiele bardziej satysfakcjonujące niż zobaczenie tego samego widoku na PC.

3

To już chyba sensowniej byłoby napisać to w języku który ma kompilator na obie platformy. Niemniej rozbijesz się tu o problem API "systemowego". Dostęp do ekranu czy klawiatury na PC i na PSP wygląda zupełnie inaczej. Musiałbyś mieć jakąś warstwę "pośrednią" która zasłania to systemowe API i potem zrobić bibliotekę pod jeden i pod drugi system.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1