Programowanie gier homebrew na PSP

0

Witam, od pewnego czasu uczę się programowania, a jako że jestem fanem starych konsol, chciałbym napisać grę działającą na PSP. Cały czas coś programuję i myślę że mam już doświadczenie w programowaniu wystarczające do podjęcia nauki grafiki 3D. Kupiłem jakiś czas temu książkę o projektowaniu gier 3D w DirectX i czytałem ją nieco, ale teraz chcę się zabrać za to na poważnie. I tu mam pytania do osób które spotkały się z tematem programowania na konsole bądź po prostu znają temat:

  • Czy programowanie gier na konsole bardzo różni się od programowania gier na komputery?
  • Czy przy podjęciu się programowania na PSP jest jakaś "ściana" którą ciężko będzie przeskoczyć?
  • Czy wiedza z książek o DirectX będzie pomocna przy projektowaniu gier na konsole?
  • Czy jest ktoś w stanie podać źródła pomocne w programowaniu na PSP?

Z góry dzięki za konstruktywne odpowiedzi.

2

Z tego co wiem to na PSP nie korzysta się z DirectX. Tutaj masz taki link do sdk https://github.com/pspdev/pspsdk obadaj to i zobacz czy Ci wystarczy

0

Tak, wiadomo mi o tym. PSP nie korzysta ani z DirectX, ani OpenGL; ma własny system renderowania grafiki. Już zacząłem naukę programowania w PSP i mimo trudności już mogę powiedzieć, że jest to cenne doświadczenie. A nawiasem mówiąc, jest ktoś w stanie wytłumaczyć jedną rzecz?

https://github.com/pspdev/pspsdk/tree/master/src/samples/gu/cube

Ten przykład używa dziwnego rodzaju pliku graficznego, którego nie jestem w stanie otworzyć w jakikolwiek sposób, nawet próbując importować surowe dane w GIMP'ie. Próba odczytania danych jako tekst też nie daje rezultatów. Sprawdziłem ten przykład, działa i poprawnie wyświetla sześcian z teksturą; ale używa jakiegoś dziwnego formatu, którego nie jestem w stanie samodzielnie odkodować. Ktoś wie, co mogę zrobić w tym przypadku?

--

EDIT:
OK, nie ma już problemu. Znaczy jest, ale jakoś go ogarnę.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1