Java Scene Builder

0

Witam. Chciałbym dowiedzieć się czy warto używać programu Scene Builder dla JavyFX. Jest to zwykłe "oszukiwanie" i trzeba cały kod pisać ręcznie, czy opłaca się z niego korzystać podczas tworzenia projektu?

1

Dlaczego uważasz, że używanie narzędzi, które usprawniają pracę to oszukiwanie? Dopóki ten sposób będzie dla Ciebie szybszy i mniej więcej będziesz ogarniać co Scene Builder generuje to korzystaj z tego. Szczególnie, że jest to narzędzie do budowania widoku, dzięki któremu masz podgląd w to co tworzysz.

1

To takie samo oszukiwanie, jak używanie IntelliJ zamiast Notepad.exe - po to jest, żeby używać i oszczędzić sobie ręcznego grzebania w plikach FXML. Jeśli nic nie zmieniło się w UI od mniej-więcej roku lub dwóch, to nawet da się Scene Buildera używać, choć momentami dziwnie się zachowuje i np. do niektórych rzeczy trzeba się przeklikiwać ile wlezie, no i z tego co pamiętam pracował tylko na FXML-u, więc podpinanie metod kontrolera pod zdarzenia nie było zbyt wygodne, część roboty trzeba było wykonywać przez IDE, a część przez Scene Builder.

1

To się nazywa programowanie graficzne, w pewnym momencie doszedłem do wniosku że korzystanie np. z Corela to też programowanie graficzne. Mam interfejs z narzędziami, dzięki temu mogę łatwo tworzyć obiekty, krzywe - grafika wektorowa to w sumie tylko obiekty. Grupując obiekty mam klasy, wtedy mam gotowe logo z napisem z kwadratu, koła i napisu i nadaje im wspólny kolor. To samo mógłbym zrobić przy pomocy tekstu, poleceń - jest taki fajny język do rysowania Processinghttps://processing.org/.

Scene Bulider to realizuje kilka paradygmatów, ja to nazywam programowanie klockami. To zawsze ma swoje ograniczenia bo nakładka graficzna dla programisty, nigdy nie będzie tak dopracowana by dało się zrobić wszystko, to bardziej wysokopoziomowe niż tekst. Trzeba wiedzieć co te nazwy oznaczają jak złożyć klocki.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1