Jak obliczć B2B ??

Odpowiedz Nowy wątek
2017-03-09 17:31
0

Witam

Mam pytanko jeśli np zarabiam 60zł + VAT to ile to wyjdzie dla mnie ?? Super by było by ktoś dokładnie opisał jakie składki muszę zapłacić z tych 60 zł i gdzie muszę oddać ten VAT

Z góry dzięki

P.S bardzo proszę o nie wklejanie kalkulatorów ponieważ ja chce to zrozumieć a nie sobie łatwo obliczć

Pozdrawiam

Pozostało 580 znaków

2017-03-09 17:45
0

60zł - zus - 18-32% dochodowego

edytowany 1x, ostatnio: mr_jaro, 2017-03-09 17:45

Pozostało 580 znaków

2017-03-09 18:05
2

tutaj masz kalkulator, liczy miesięcznie.

http://samozatrudnienie.kalkulator-plac.eu/oblicz-zysk


Pozostało 580 znaków

2017-03-10 07:20
Kumaty Kumacz
0

Obawiam się, że b2b nie jest dla Ciebie, skoro nie chcesz nawet tego poszukać... A rząd będzie Cię dymał o wiele mocniej, niż myślisz.

Nie do końca, kwestia jakie warunki otrzymasz - MuadibAtrides 2017-03-10 08:09

Pozostało 580 znaków

2017-03-10 08:08
0

Od pracodawcy dostajesz netto + vat. Od vatu możesz mieć odliczenia, po szczegóły do księgowej. Dla uproszczenia płacisz cały vat.

Należy odprowadzić podatek dochodowy, wybieramy liniowy 19%,
Podatek = dochód netto - koszta razy 19%
W koszta wpisujemy ZUS, stawka zusu w tamtym roku wynosiła ~1200
Co możemy w koszta wpisać?
Telefon, zus ikze, sprzęt elektroniczny do pracy, jeśli masz samochód to też, ale należy z tym uważać. Po wiecej szczegółów do księgowej.

Dodatkowo pytanie czy b2b to zamiennik uop? Jeśli tak powinien być formą wpompowania w Ciebie więcej pieniędzy więc rozumiem, że zapewniają płatny urlop i chorobowe?

Jak nie, to tną koszta i należy odłożyć na miesiąc urlopu i chorobowe + emerytura, zależnie od potrzeb. Osobiście liczę jedna pensja na urlop i jedna pensja na chorobe minimum.

dochodowy 18% lub 32% w zależności od zarobku, 19% to ryczałt i wtedy lecisz bez vatu - mr_jaro 2017-03-10 13:38
19% to też liniowy i lecisz z vatem. - krzysiek050 2017-03-10 13:42
18% jest tylko do 85k rocznie - MuadibAtrides 2017-03-10 13:58
@MuadibAtrides: noo chciałbym tyle rocznie zarabiać :) - mr_jaro 2017-03-10 14:02

Pozostało 580 znaków

2017-03-10 11:49
0
MuadibAtrides napisał(a):

W koszta wpisujemy ZUS, stawka zusu w tamtym roku wynosiła ~1200
Co możemy w koszta wpisać?
Telefon, zus ikze, sprzęt elektroniczny do pracy, jeśli masz samochód to też, ale należy z tym uważać. Po wiecej szczegółów do księgowej.

ZUS przez pierwsze dwa lata ~500zł
Czemu z samochodem należy uważać?

Pozostało 580 znaków

2017-03-10 14:24
Kumaty Kumacz
0

@mr_jaro: skąd jesteś? Bo generalnie w dużym mieście to nie trzeba być wymiataczem, żeby przy b2b przekroczyć 85k, nawet przy krótkim doświadczeniu typu 3 lata...

Ktoś ogarnięty wejdzie w mój profil i się dowie skąd jestem. - mr_jaro 2017-03-10 16:41

Pozostało 580 znaków

2017-03-10 18:09
0
error91 napisał(a):
MuadibAtrides napisał(a):

W koszta wpisujemy ZUS, stawka zusu w tamtym roku wynosiła ~1200
Co możemy w koszta wpisać?
Telefon, zus ikze, sprzęt elektroniczny do pracy, jeśli masz samochód to też, ale należy z tym uważać. Po wiecej szczegółów do księgowej.

ZUS przez pierwsze dwa lata ~500zł
Czemu z samochodem należy uważać?

Pod warunkiem, że to pierwsza działalność oraz nie mieliśmy z pracodawcą wcześniej stosunku uop.

Co do samochodu, jest kilka sposobów rozliczania samochodu i należy pamiętać, że nie można używać go do celów prywatnych. Wysłuchałem od kolegów z b2b jakie są potencjalne kontrole dotyczące samochodów i osobiście mocno uważałbym w tym temacie.

Pozostało 580 znaków

2017-03-10 18:32
0

Samochód możesz używać tylko do firmy wtedy możesz odliczyć pełen vat, w przeciwnym razie 50% i bodajże trzeba udowadniać że się tę trasę na tym paliwie rzeczywiście pokonało w celach firmowych. Tyle co zdołałem przeczytać i ostatecznie odpuściłem brania auta na firme.

Jeśli cię stać to bierz samochód w leasing bo to jedyne sensowne i stałe źródło kosztów. Firmy najczęściej kupują nowe samochody bo po odliczeniach płacą za nie mniej niż zwykły Kowalski. - loza_szydercow 2017-03-11 08:40

Pozostało 580 znaków

2017-03-10 18:38
Chory Programista
0
MuadibAtrides napisał(a):
error91 napisał(a):
MuadibAtrides napisał(a):

W koszta wpisujemy ZUS, stawka zusu w tamtym roku wynosiła ~1200
Co możemy w koszta wpisać?
Telefon, zus ikze, sprzęt elektroniczny do pracy, jeśli masz samochód to też, ale należy z tym uważać. Po wiecej szczegółów do księgowej.

ZUS przez pierwsze dwa lata ~500zł
Czemu z samochodem należy uważać?

Pod warunkiem, że to pierwsza działalność oraz nie mieliśmy z pracodawcą wcześniej stosunku uop.

Co do samochodu, jest kilka sposobów rozliczania samochodu i należy pamiętać, że nie można używać go do celów prywatnych. Wysłuchałem od kolegów z b2b jakie są potencjalne kontrole dotyczące samochodów i osobiście mocno uważałbym w tym temacie.

Samochód może być używany do celów prywatnych tylko wymagane jest prowadzenie tzw. kilometrówki jeżeli chcesz wrzucać wydatki w koszty. Jeżeli nie prowadzisz kilometrówki można odliczać tylko 50% VAT. Dodatkowo jeżeli pojazd jest z leasingu nie trzeba prowadzić kilometrówki i odliczasz koszty na rzecz PIT i tak samo 50% VAT.

Kilometrówka chyba tylko w przypadku gdy nie bierzemy faktur paliwowych na rejestrację. W innym przypadku trzeba tylko uważać żeby nie brać ilości hurtowych :) - loza_szydercow 2017-03-11 08:44

Pozostało 580 znaków

2017-03-10 20:03
0
MuadibAtrides napisał(a):

Należy odprowadzić podatek dochodowy, wybieramy liniowy 19%,
Podatek = dochód netto - koszta razy 19%
W koszta wpisujemy ZUS, stawka zusu w tamtym roku wynosiła ~1200

Nie trzeba wpisywać ZUS w koszty, można go po prostu odliczyć od dochodu, tak jak zwykły podatnik. I dotyczy to tylko składek społecznych i FP, bo zdrowotną się odlicza od podatku, a nie od dochodu.


"HUMAN BEINGS MAKE LIFE SO INTERESTING. DO YOU KNOW, THAT IN A UNIVERSE SO FULL OF WONDERS, THEY HAVE MANAGED TO INVENT BOREDOM."

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0