B2B jak wygląda regularność przelewów?

Odpowiedz Nowy wątek
2017-10-15 00:06
Nadziany Lew
0

Cześć kontraktorzy i inne B2B.

Po jakim czasie dostajecie przelew po wystawieniu faktury za usługę?

Pozostało 580 znaków

2017-10-15 00:13
0

Freelancer - bywają nawet wielomiesięczne poślizgi. Mój „rekord” to 2.5 roku :(

Pozostało 580 znaków

2017-10-15 01:07
0

do połowy miesiąca, faktura co miesiąc na początku miesiąca.

Pozostało 580 znaków

2017-10-15 06:10
0

Pierwsza faktura opłacona, potem Janusz miał zakłóconą płynność finansową, bo "klient zza granicy miał poślizg z zapłatą 200 tysięcy zł", więc "nie mógł" mi zapłacić przez kilka miesięcy... Ciekawe jak inni pracownicy, z normalnymi umowami...

edytowany 1x, ostatnio: Spine, 2017-10-15 06:10

Pozostało 580 znaków

2017-10-15 22:55
Pyra w dobrobycie
0

Jak prześlę fakturę przed godziną 12, to tego samego dnia.

Pozostało 580 znaków

2017-10-16 00:11
0

W firmach, z którymi pracuje się de facto "na kontrakcie" to zazwyczaj wszystko OK, czasami mogą być nieplanowane poślizgi jeśli firma ma mały kapitał, ewentualnie współpracujesz z jakimś JanuszWorkForce - przy czym sam nie spotkałem się z taką sytuacją.

O freelancingu różne rzeczy się słyszało, mnie to na szczęście ominęło. Najdłuższa obsuwa to ok. trzy miesiące, ale wcześniej sam właściciel zadzwonił i wytłumaczył, że mogą się obsunąć.

Pozostało 580 znaków

2017-10-16 10:55
3

Zawsze wystawiam fakturę z dwutygodniowym okresem zapadalności. Obecny klient płaci praktycznie na drugi dzień, maks zdarzyło mu się opóźnienie 7-dniowe. Teraz wiem że jeśli klient bez uprzedzenia zaczyna się spóźniać z fakturami to się po prostu kończy współpracę. Mam poduszkę finansową więc mógłbym ryzykować dłuższe poślizgi ale nie będę komuś kredytować działalności. Jeśli klient ma zator finansowy to jego problem, nie mój - powinien fakturę uregulować z rezerw, tak samo jak ja muszę uregulować zaległości wobec US i ZUS. A jak nie ma rezerw to jest bankrutem więc po co sobie nim zawracać dalej głowę.


--
Annuit Coeptis

Pozostało 580 znaków

2017-10-16 11:05
0

W firmie, w której pracuje, nasłuży poślizg o jakim słyszałem to dwa-trzy dni. Jeśli jest poślizg to w księgowości (zewnętrzna firma).


Jeśli chcesz pomocy, NIE pisz na priva, ale zadaj dobre pytanie na forum.

Pozostało 580 znaków

2017-10-16 13:57
0

29 - dzień wystawienia faktury


"HUMAN BEINGS MAKE LIFE SO INTERESTING. DO YOU KNOW, THAT IN A UNIVERSE SO FULL OF WONDERS, THEY HAVE MANAGED TO INVENT BOREDOM."

Pozostało 580 znaków

2017-10-17 12:42
V-2
0

U stałego zleceniodawcy termin to 14 dni od wystawienia faktury. Przelew dostaję w zasadzie zawsze w pierwszej połowie tego okresu. Akceptacji od ręki nie ma, bo musi przejść przez kilka osób (kierownik projektu, księgowość). Niekiedy potrafią się przyczepić o jakiś szczegół na fakturze - nie tyczy się to kwestionowania samej zapłaty, tylko warstwy formalnej, konwencji itp. Przekroczenie terminu nigdy mi się nie przydarzyło.


Nie ma najmniejszego powodu, aby w CV pisać "email" przed swoim adresem mailowym, "imię i nazwisko" przed imieniem i nazwiskiem" ani "zdjęcie mojej głowy od przedniej strony" obok ewentualnego zdjęcia.
Jak wygląda czepianie się konwencji? Bo moim zdaniem konwencja to jest coś stałego, więc jeśli się tego czepiają i trzeba to zmieniać, to to nie jest konwencja. - somekind 2017-10-17 13:35
Np. jeden projekt jest w Jirze nazwany poprawnie, a inny jest nazwany jakoś roboczo, i ten pierwszy można w takiej formie wpisać na fakturę, a ten drugi już nie. Księgowość nie kontroluje, kto i jak nazwał projekt gdy go zakładał w Jirze. Poza tym niektórzy księgowi mogą być bardziej skłonni do przymykania oka na konwencję. Np. jedna osoba puściła mi koszty delegacji rozpisane swobodnie na kilka rubryk, a druga już żądała, by były podsumowane w jednej. To nie znaczy, że konwencja się zmieniła, tylko że ta pierwsza mniej się nią przejmowała. - V-2 2017-10-18 14:14

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0