Graliście w Minecrafta? Uważacie, że da się to zrobić lepiej? W tytułowym artykule najnowszego wydania Programisty opisujemy wszystko, co trzeba wiedzieć, aby stworzyć własny prototyp gry „ala-Minecraft”. Artykuł „Przygoda z wokselowym silnikiem gry” to solidna dawka wiedzy z zakresu algorytmiki, inżynierii oprogramowania oraz grafiki komputerowej.

Matematyk rzekłby pewnie, że wzór na dobry silnik to równanie uwikłane. Niezależnie od użytych sztuczek projektowych gra prędzej czy później staje się olbrzymim monolitem, którego elementy są ze sobą na różne sposoby splecione. Stopień skomplikowania całości rośnie jeszcze bardziej, gdy zaczynamy walczyć o wydajność. Wszystkich tych, którzy zastanawiali się nad wejściem w świat gamedevu, zapraszamy do przeczytania obszernego artykułu Michała Krawczyka, który postarał się przekrojowo uchwycić całą interdyscyplinarną wiedzę konieczną do sprototypowania wokselowej gry 3D.

Oprócz tego również:

  • Transmisja danych dźwiękiem w JavaScript od podstaw, część 3 - wprowadzenie do technik telekomunikacji dla programistów oraz rozważania związane z implementacją własnego stosu sieciowego;
  • Wyznaczanie złożoności obliczeniowej algorytmów - matematyczna definicja notacji big-O oraz praktyczne przykłady szacowania złożoności prostych procedur - must read każdego programisty;
  • LLVM LibFuzzer, czyli jak podpiąć fuzzer bazujący na śledzeniu pokrycia kodu pod własny projekt i automatycznie wykrywać bugi;

Programistę można zdobyć w Empiku oraz zaprenumerować elektronicznie i papierowo. Zapraszamy do lektury!

programista65.png