Program "Gra na tury"

0

Siemka. Chciałem napisać program, który:

  1. *pyta o ilość i nazwy graczy
  2. *prowadzi tury graczy
  3. *w turze każdy gracz wpisuje ilość dostanych zasobów (nie od siebie tylko przez komputer)
  4. *pokazuje tablice z nazwą graczy i ich zasobami po każdej turze
  5. *najlepiej, żeby zapisywał tą tablice w pliku "dane.txt", a po końcu gry usuwał wszystkie dane z tego pliku
    Napisałem już kawałek, tyle co umiałem ;(
 #include <iostream.h>
#include <conio.h>
#include <ctime>
#include <string.h>
#include <stdio.h>
#include <fstream> 
#include <windows.h>

using namespace std;

int main()
{
    string nazwagj;
    string nazwagd;
    string nazwagt;
    float zasobj;
    float zasobd;
    float zasobt;
    cout << "Wprowadz nazwe gracza nr jeden:" << endl;
    cin >> nazwagj;
    cout << "Wprowadz nazwe gracza nr dwa:" << endl;
    cin >> nazwagd;
    cout << "Wprowadz nazwe gracza nr trzy:" << endl;
    cin >> nazwagt;
    cout << "Nazwy trzech graczy to " << nazwagj << ", " << nazwagd << " i " << nazwagt << "." <<endl;
    
    cout << "TURA GRACZA " << nazwagj << "." << endl;
    cout << "Ile zasobow zyskal gracz " << nazwagj << "?" << endl;
    cin >> zasobj;
    cout << "Gracz " << nazwagj << " dostal " << zasobj << " zasobow." << endl;

    cout << "TURA GRACZA " << nazwagd << "." << endl;
    cout << "Ile zasobow zyskal gracz " << nazwagd << "?" << endl;
    cin >> zasobd;
    cout << "Gracz " << nazwagd << " dostal " << zasobd << " zasobow." << endl;
    
    cout << "TURA GRACZA " << nazwagt << "." << endl;
    cout << "Ile zasobow zyskal gracz " << nazwagt << "?" << endl;
    cin >> zasobt;
    cout << "Gracz " << nazwagt << " dostal " << zasobt << " zasobow." << endl;
    
    system("PAUSE");
}

Więcej nie umiem, dopiero zaczynam z programowaniem i zwracam się do Was o pomoc. Znam tylko trochę z podstaw. Wiem, że trzeba zastosować pętle i tą tablice, ale nie wiem jak i gdzie. Naprawdę proszę Was o pomoc.

0

A jak graczy będzie milion to też tak zrobisz? To życzę powodzenia.
Lektura na dziś: tablice i pętle.

0

Od razu zakładasz, że ktoś zrobi milion graczy?!
Program nie ma przecież być do zamulania tylko do pomocy w grze...

1

Tablice? np.
*string NazwyGraczy[3];
*int IloscZasobow[3];
Petle? np.

 for(int a = 0; a != IloscTur; a++) // Petla
{
    cout << "Jest tura numer " << a+1 << "!"<<endl;
    for(int b = 0; b != 3; b++) // Petla 
    { 
          // Co gracze robia itd.
          }
    for(int c = 0; c != 3; c++)
    {
          //Wyniki tury
         }
     cout << "Koniec tury numer "<<  a+1 << "!" << endl;
     }
0

Ale to jest programowanie - tu wszystko jest możliwe i trzeba rozważyć wszystkie możliwości.
Lektura dodatkowa na dziś: myślenie.

0

Ja naprawdę jestem zielony. ;/

1

Trudno wiedzieć wszystko na początku - http://kursy.ddt.pl/?TutorialId=1

0

Pamiętaj, że nikt nie nauczy się za Ciebie podstaw. Oczywiście można pytać o poszczególne problemy jakie napotka się w czasie nauki programowania, ale stosunek własnego poszukiwania odpowiedzi do wypytywania, powinien prezentować stosunek przynajmniej 4:1 (szczególnie na początku, gdy nowych zagadnień jest wiele, a jednocześnie nie są one skomplikowane). Często nawet zrozumienie odpowiedzi zapytanej osoby, wymaga pewnej wiedzy z dziedziny, którą nabywa się poszukując pewnych rozwiązań.

Ponad wszystko jednak polecam Ci przerobienie (czytanie + programowanie) przynajmniej jednego długiego tutoriala lub książki dla początkujących. Nawyki jakie zdobędziesz w ten sposób mogą znacząco wpłynąć na jakość przyszłej pracy.

0

Już nie aktualne. Do zamknięcia :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1