[C++] Problem z komunikatorem na socketach

0

Witam! Otóż przeczytałem tutorial o tworzeniu komunikatora na socketach http://hackme.pl/articles.html?article_id=361 Problem jest taki, że gdy wysyłam komuś klienta i aktywuje u siebie ServerSocket i klient połączy się ze mną (przynajmniej usiłuje to zrobić) nic się nie dzieje, a mianowicie u klienta wyskakuje błąd: Asynchronous socket... bla bla. Port dałem 1024 a host i adres jak moje IP czyli 91.xxx.xxx.xx Próbowałem też port 1550 (Gadu-Gadu) z tym samym skutkiem. Nie wiem czy coś z IP źle robie? Niby mam stałe IP 192.168.x.xxx, ale takie ma większość komputerów (lub prawie identyczne), przynajmniej ja to zauważyłem. IP mam też wewnętrzne ale chyba jakoś powinno działać, nie? Proszę o radę, i jeżeli się tak nie da z moim IP to proszę jakiś krótki przepis na komunikator, aby się dało to zrobić. Dodam też, że ta druga osoba ma IP zew. i zmienne (Neos.....).

0

Skoro masz ip prywatne to Ty odpalasz klienta, a typ z ip publicznym serwer. Inaczej tego nie zrobisz

0

Okej, popróbuję. Dzięki.

0

A więc tak. Dałem koledze z zew. IP serwer a sobie zostawiłem klienta wszystko na porcie 1024. I dalej nie działa, jest błąd dalej "Asynchronous socket error 10049". No i co z tym fantem mam zrobić?

0

A masz otwarty ten port? Kumpel nie ma jakiegoś routera u siebie po drodze, też ma otwarty ten port, inna aplikacja nie korzysta już z tego portu?
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms740668%28v=vs.85%29.aspx

0

Do zamknięcia, udało się trzebabyło zlikwidować jedną linijkę i git. Następny problem kontynuuje w drugim temacie ;)

0

Takie rzeczy testuj najpierw na lokalu, a nie z kumplem przez neta.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1