Piłeczki odbijające się od siebie

0

Witam

Realizował ktoś takie animacje, gdzie latają piłeczki i przy zderzeniu odbijają się?
Jak coś takiego zrobić?

Programuję w Javie(Swing)? Rysuje na 'Canvas' ale mogę na 'JPanelu' bez różnicy, czy jest jakaś różnica, co lepiej wykorzystać

Z góry dzięki za odpowiedz

0

Jest dokładnie tak samo jak z odbijaniem od krawędzi.
Jeżeli środki dwóch piłeczek znajdą się w odległości dwóch promieni od siebie to się zderzą.
Obliczenie nowych kierunków to prosta matematyka, dodawanie wektorów.

0

IMO najłatwiej byłoby sprawdzać czy zachodzi kolizja obiektów - jeśli tak zmień położenie piłeczek, można wykorzystać generator liczb losowych.

0

A jak sprawdzić tą kolizję obiektów w Swingu?
Bo wydaje mi się ta metoda łatwiejsza?

0

Policzyć odległość środków i porównać z sumą promieni ;-).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1