Kliknięcie C++

0

Witam
Jaki jest odpowiednik onclick w c++ ?

0

Co ci mądrego odpowiedzieć na tak niedoprecyzowane pytanie...
Mógłbyś doprecyzować o jaką bibliotekę UI ci chodzi?

0

Obojętnie.
Jestem nowy w c++ więc nie znam poszczególnych bibliotek.

0

To nie jest obojętne :P
Podaj chociaż kompilator...

0

dev C++

0

1.Zmień środowisko.
2.Win API ?

0

Na jakie ?
O co ci chodzi z tym WinApi co napisałeś ?

0

Chociażby Code::Blocks
Programujesz w konsoli, czy co ?
Ponieważ tak wynika z treści twoich postów.

0

Programuje w konsoli, ponieważ dopiero zaczynam z C++
Jakim językiem da się zrobić menu gry ?
Chodzi mi o podstawowe menu takie jak jest w każdej grze.

To przerzucę się na Code::Blocks ,ale jak zrobić to kliknięcie ?

2

W każdym języku w którym można oprogramować interfejs graficzny :)
C++ sam w sobie nie ma "zdarzeń kliknięcia", to jest specyfika interfejsu użytkownika, że wykrywa kliknięcie przycisku na myszce i wywołuje odpowiedni mechanizm informujący program.
Więc jeśli nie określisz się jak chcesz stworzyć gui nie dostaniesz odpowiedzi.
A gui w c++ możesz stworzyć używając jakiejś biblioteki, np. QT.
Możesz też użyć innych języków programowania jak c# lub java.

0

Może jak nie znasz na razie podstaw C++, a chcesz zrobić pro gierę to zacznij od C++ Builder od Borlanda. Do prostej gry starczy, przeciągnij i upuść, eventy..

0

Czyli jakiego programu do tego użyć do c++ i QT?
Chodzi mi o łatwy w obsłudze program, może być czysty edytor(nie chodzi o notatnik).

0

QtCreator, ale na twoim miejscu darowałbym sobie to bo tylko zamącisz sobie w głowie i nic z tego nie skapujesz. Chcesz mychę i zdarzenia w prostych programikach to wykorzystaj jakieś gotowe biblioteki (SDL, Allegro, SFML). Tam zrobisz sobie ładną grafikę i oprogramujesz co tylko ci się podoba. Znajomość WinApi pod windowsem również może być pomocna (jednak nie ma sensu uczyć się tego na siłę, po prostu ogółem co to jest, jakie konwencje się przyjmuje i wiedzieć, że takie coś w ogóle istnieje)

0

Czemu nie działa mi taki kod:

#include <windows.h>

int WINAPI WinMain( HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpCmdLine, int nCmdShow )
{


LPSTR NazwaKlasy = "Klasa Okienka";

WNDCLASSEX wc;

wc.cbSize = sizeof( WNDCLASSEX );
wc.style = 0;
wc.lpfnWndProc = WndProc;
wc.cbClsExtra = 0;
wc.cbWndExtra = 0;
wc.hInstance = hInstance;
wc.hIcon = LoadIcon( NULL, IDI_APPLICATION );
wc.hCursor = LoadCursor( NULL, IDC_ARROW );
wc.hbrBackground =( HBRUSH )( COLOR_WINDOW + 1 );
wc.lpszMenuName = NULL;
wc.lpszClassName = NazwaKlasy;
wc.hIconSm = LoadIcon( NULL, IDI_APPLICATION );

 


if( !RegisterClassEx( & wc ) )
{
    MessageBox( NULL, "Wysoka Komisja odmawia rejestracji tego okna!", "Niestety...",
    MB_ICONEXCLAMATION | MB_OK );
    return 1;
} 

return 0; 
    

Plik jest z rozszerzeniem .cpp występuje błąd przy kompilacji.
Czemu ?

0

Jak zrobić zmaksymalizowane okno ?
Wiem ,że trzeba gdzieś dodać Qt::WindowFullScreen ,ale gdzie ?

0

Zaraz...
Znowu nie rozumiem.
W poprzednim poście pisałeś o WinApi, a więc skąd wzięło Ci się Qt ?

0

Pomyliłem teksty.(zapomniałem że to Qt,a nie WinApi, ale z tym to samo pytanie)
chodziło mi o BOOL WINAPI IsZoomed(__in HWND hWnd);

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1