Witam wszystkich.

Próbuje rozgryźć case studies z bloga pewnej osoby.
Przykładowy case: http://jakrobicmarketing.pl/zabierz-klienta-konkurencji-wykorzystanie-reklamy-kohortowo-behawioralnej-w-branzy-ubezpieczen/
Reszta case studies: http://jakrobicmarketing.pl/podrecznik-reklamy-na-facebook/

Chodzi mi przede wszystkim o tą analizę kohortowo-behawioralną, którą dokonuje za pomocą własnych skryptów analitycznych przy użyciu FB API.
Pochodziłem trochę po dokumentacji Facebook API, ale ja tam nie widzę takich rewelacji aby można aż tak dokładnie segmentować ludzi.

Czy jest tutaj ktoś kto robił takie analizy BEZ gotowej bazy danych (czyli opcja lookalike)?
Ewentualnie jak zacząć w tym temacie, czy znacie jakieś blogi data mining marketingu/tutoriale warte uwagi? Szukałem trochę, ale nic takiego nie znalazłem.
Wszystko co znalazłem na razie w necie to wyciąganie prostych rzeczy widocznych na stronie czy pisanie jakichś nikomu niepotrzebnych aplikacji, czyli taka sztuka dla sztuki.

Pozdrawiam.