Do wątków związanych ze wspólnym prowadzeniem projektów jest specjalne miejsce na forum. Zajrzyj tam, poczytaj co ludzie piszą, może też tam dodaj swój wpis - Projekty Forumowe
A co do fragmentu
po 6k linijek kodu okazało się, że jest gdzieś memory leak uniemożliwiający kompilację w GCC przez co porzuciłem ten projekt
uważam, że w Twoim rozwoju najlepiej by było, jakbyś odgrzebał ten projekt, siedział nad nim aż do skutku i szukał tego wycieku. Pewne gra i tak nie będzie dokończona, ani też nie będzie niczym specjalnym, ale nauczysz się kilku ważnych rzeczy - umiejętności debugowania, wykonywania testów i analizowania istniejącego kodu (czyli 3 rzeczy, których osobiście nienawidzę). Zostawić coś, co nie działa jest najłatwiej, ale jeśli myślisz poważnie o programowaniu, to musisz umieć też się znaleźć w niefajnych sytuacjach.
Pomyśl o tym w ten sposób - za pewien czas będziesz sobie klepać w jakiejś firmie, przyjdzie kierownik, położy Ci na stół dyskietkę z kodem i powie "coś się chrzani, nie chce się kompilować - weź to napraw". A Ty co - powiesz mu, że sugerujesz porzucenie projektu?
Zrób to, co nie jest fajne i czego nie chcesz. Tak samo jak wybitny sportowiec po 8 godzin dziennie trenuje, Ty powinieneś w ramach ćwiczeń naprawić swój projekt. Będzie to wkurzające i irytujące, ale dużo Cię nauczy o "prawdziwym życiu" :)